“Bij het merendeel van de websites is de ‘over ons’ pagina na de homepage de meest bezochte pagina.”

 

Bij een effectieve (online) presentatie horen goede profielfoto’s. De foto kan bepalen of een profiel of een website bekeken wordt, of niet. Het kan een offerte persoonlijker maken. Maar effectieve profielfoto’s kunnen ook zorgen dat medewerkers professioneel, betrouwbaar, toegankelijk en/of  aardig overkomen.
Zie je het belang in van goede profielfoto’s, maar wil je niet direct een fotograaf en visagist inhuren?
Dan heb ik wat tips om het zelf te doen. Althans door iemand te laten doen, want een selfie is in dit geval geen goed idee.

 

10 tips

voor betere profielfoto’s

 

1. Kijk eerst even in de spiegel. Zit alles zoals het hoort, je haar goed en ben je passend gekleed?
2. Zorg voor een rustige achtergrond. Bijvoorbeeld 1 kleur of een vage achtergrond.
3. Zoom in. Maar niet verder dan ongeveer 2/3 van het beeld hoofd, 1/3 nek en schouders.
4. Kijk in de camera. We willen in je de ogen kunnen kijken.
5. Zorg dat er zacht licht in het gezicht valt. (Dus niet in de zon, dat geeft harde schaduwen.)
6. Draai een schouder iets naar de camera, want recht toe recht aan is ook maar zo… recht toe recht aan.
7. En leun op je voorste voet zodat je iets naar voren komt. Dat oogt actiever dan achterover leunen (waarbij het lijkt alsof je bang bent voor de camera).
8. Maak een paar testbeelden om je betere kant te ontdekken. (Vrijwel iedereen heeft een goede en een nog betere kant.)
9. Kies die foto eruit waarop je echt (glim)lacht. We zien direct aan je ogen of je echt lacht op niet.
10. Gebruik voor de herkenbaarheid op LinkedIn, Twitter en andere sociale media dezelfde foto.

 

“Mensen doen zaken met mensen, niet met producten of diensten.”

 

Toch liever de fotografie aan een professional over laten?

Een professionele profielfoto die helemaal bij de bedrijfsuitstraling (of personal brand) past is het geld dubbel en dwars waard.
Daarnaast duikelt de investering naar beneden als we meerdere mensen op een dag kunnen plannen. Dat kan bij jullie bedrijf op locatie of in onze eigen fotostudio.

Daarnaast kan profielfotografie ook als promotie-instrument goed werken, door bijvoorbeeld (potentiële) klanten een gratis profielfoto aan te bieden in uw beursstand.

 

Bel of mail geheel vrijblijvend voor de mogelijkheden.  Ik denk graag met jullie mee over het doel, de uitstraling en de kosten van jullie presentatie op internet en of drukwerk.